dinsdag 5 januari 2016

Maak van je spijkerbroek een maatje minder!



Het is de vijfde dag van het jaar en ook ik heb mijzelf goede voornemens opgelegd. Hier zit natuurlijk ook het welbekende afvallen en sporten voornemen tussen. 

Het gaat lekker! Alleen 1 probleempje (waar ik blij van word)... De spijkerbroek die ik van de zeer modebewuste Kerstman heb gekregen (mooie spijkerbroek van het merk Noisy May, High Waist dit keer voor het verstoppen van mijn mamabuikje in een hele hele donker blauwe kleur) begint nu al losser te zitten. Gemengde gevoelens... Binnenkort wordt het dus weer tijd dat ik mijn grootste pan tevoorschijn tover om van mijn spijkerbroek een maatje minder te maken. Als ik het krimpen van mijn spijkerbroek ter sprake breng bij vrienden gapen ze mij allemaal aan alsof ik van mars kom. Ja mensen, het kan! Waarom zou je het weggooien?! Let wel dat het proces niet reversible is. Maar gelukkig is dat ook niet de bedoeling. 

Er zijn twee manieren. De eerste vergt een grote pan waar je spijkerbroek in past. Leg je spijkerbroek in de pan met water en breng het aan de kook. Zodra het water kookt zet je het vuur uit. Laat het water volledig afkoelen. Gooi daarna je spijkerbroek in de wasmachine en was het zoals je normaal ook altijd doet. Daarna stop je de spijkerbroek in de droger op de heetste stand totdat de spijkerbroek helemaal droog is. Nu kan je zien hoeveel hij is gekrompen! Mag het ietsje meer krimpen? Doe het dan nog een keer totdat hij de juiste maat heeft. 

Een tweede manier is met behulp van de wasmachine. Eerst dompel je de spijkerbroek in een teiltje met warm water en sop. Vervolgens doe je de broek in de wasmachine en zet je het heetste programma op. Na drie minuten schakel je de wasmachine uit! (Gewoon op de uit knop drukken) Dan laat je de broek een half uur in het hete water liggen. Na dit half uurtje doe je de wasmachine weer aan zodat het programma afgemaakt kan worden. Voila! Ook dit zou je kunnen herhalen totdat je de gewenste maat hebt. En nee, je kan niet van een maat 32 een maat 26 maken, koop dan gewoon een nieuwe spijkerbroek want dat heb je dan verdiend! Hooguit 1-2 maatjes minder. Krimpse allemaal!


XOXO

Johanna

3 opmerkingen:

  1. Geniale tip, Johanna! Staat genoteerd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie tip alleen zal IK het niet vaak nodig hebben ��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En als dat niet werkt kun je altijd naar de naaister om de hoek/in de stad :)

    Emily

    BeantwoordenVerwijderen