vrijdag 1 januari 2016

Let's do this!

Het is de eerste dag van het nieuwe jaar. Mijn man heeft nachtdienst en ik zit heerlijk voor de open haard met een glas wijn... na te denken (oh oh). Al ruim een jaar speel ik met de gedachte over een blog. Om mij heen zie ik de ene blog na de andere ontstaan. Dit is HET moment! Wat heb ik te verliezen? Wat mij ervan weerhield is dat ik te eerlijk en te open ben. Hoe vind ik een balans tussen privacy van mijn gezin en social media? Het antwoord hierop heb ik nog niet. Hoe dan ook denk ik wel dat ik andere vrouwen wat te bieden heb. 

Vrouwen die net als ik ook moeder zijn. Vrouwen waarbij het moeder zijn soms te veel de overhand neemt. Vrouwen die eigenlijk diep in hun hart op hun gemak willen tutten voor de spiegel zonder krijsende kinderen (of te stille... dit vind ik eigenlijk erger want dan is er zeker stront aan de knikker) om zich heen, maar dezelfde kinderen nooit zouden willen missen! Vrouwen die net als ik een Mama-VROUW willen zijn! 

Na de geboorte van mijn dochter ruim een jaar geleden ben ik (langzaam) begonnen aan een mooie reis waarbij mijn eindbestemming de perfecte balans is tussen het moeder zijn en vrouw zijn. Ik heb meer energie, besteed meer aandacht aan mijzelf, ben positiever en het meest belangrijke ik ben een lieve en energieke moeder voor mijn kinderen.  Mijn groeiende enthousiasme zorgt dat ik geniet van de kleine dingen in het hier en nu. Ik ben er nog lang niet, maar zeker op de goede weg.

Dit enthousiasme wil ik delen met andere Mama-VROUWEN en jullie hopelijk ook inspireren. Maar bovenal een hart onder de riem steken, you are not alone! Waar ga ik over schrijven? Dat zie ik wel. Eerst gaat deze Mama-VROUW de oogjes dichtdoen. Oh ja... Dat is mijn enige goede voornemen van 2016: meer slapen! Aan de kindjes ligt het niet. Slapen bij mij betekent vaak in bed liggen en PINTERESTen en ... "making mental movies of perfect scenarios in life." ;)


XOXO 

Johanna 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten