donderdag 14 januari 2016

* Bucket of SNOW *



Ik ben het soort moeder dat alles over heeft voor haar kinderen. Maar dan ook echt alles! Dat is mijn valkuil maar ook mijn kracht. Zo is een van onze bankstellen al een week buiten gebruik omdat het fungeert als tent (opgestapelde kussens). Misschien is het accepteren hiervan voortgekomen uit de enorme enthousiasme en oprechte blijheid wat ik ervoor terugkrijg. Noem het verwend, ik noem het plezier maken.

Ik struin ook wekelijks Groupon en VakantieVeiling af voor leuke uitjes die wij kunnen doen met de kids. Vandaag stond skiën op de planning. Voor slechts €17 konden vader en zoon lekker skiën!  Liv en ik waren natuurlijk ook mee om te kijken. En wat een lol hadden ze. En de beleving op het gezichtje van Finn toen hij al dat sneeuw zag! Onbetaalbaar. Helaas zijn witte winters de laatste jaren passé hier in Noord-Holland. Erg jammer, want ik heb leuke herinneringen aan mijn jeugd tijdens deze witte dagen vol met sneeuwpret en op de slee naar school. 

Thuis aangekomen mocht Finn later naar bed omdat hij lekker heeft liggen tukken op de terugweg van skiën. Bedtijd. En wat ziet zijn oog bij het sluiten van zijn gordijnen? Het sneeuwt!!! Zijn dag kan niet meer stuk! Finn is een echt buitenkind. Warm, koud, regen, sneeuw... Het maakt hem niet uit. Als het regent trekken wij de regenkleding aan en gaan stampen in de plassen. Het liefste ging hij meteen naar buiten om mee te doen met zijn grote buurjongens. 

"Mama, ik ga dromen over sneeuw" Mijn hart smolt... Net als het sneeuw waarschijnlijk vannacht. Dus wat doe ik? Ik trek mijn snowboots aan en ga naar buiten en schep een kom vol met sneeuw. Even schuiven in de vriezer en we hebben een bucket snow. Voor morgen, mocht het sneeuw verdwenen zijn. Kunnen we toch een klein sneeuwpopje maken! 

XOXO

Johanna 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten