dinsdag 26 januari 2016

Januari clean-out! Vergeet je ondergoedla niet!


Januari. Een van de leukste maanden van het jaar! Niet alleen omdat ik dan jarig ben (feesie!!), maar omdat het dikke uitverkoop is in de winkels. Deze maand is mijn garderobe maand. Opruimen en nieuwe kopen. 

Elke vrouw ruimt met regelmaat zijn kledingkast op. Ik ben het drastische type. Bijna niet gedragen afgelopen jaar? Weg ermee! Niet mommy-proof? Weg ermee! Ik merk dat sinds de geboorte van mijn dochter mijn kledingsmaak een andere wending heeft genomen. Ik ben eigenlijk nog een beetje zoekende. Hoewel ik 4 jaar terug strakke truitjes droeg, prefereer ik nu toch wat losser zittend kleding (behalve spijkerbroek, die moet strak! Niks is een ergere afknapper dan een broek die strak hoort te zitten maar eruit ziet alsof er een drol in zit) En terwijl toen mijn hakken nooit lager waren dan 10 cm, gaat mijn voorkeur uit naar mijn New Balance sneakers. Ik moet tenslotte mobiel zijn voor als 1 van de kleintjes de benen neemt! En ik weet niet van jullie kinderen, maar de mijne rennen hard!! Ik ga nu voor een degelijke maar comfortabele look terwijl ik in mijn studententijd rondliep met grote strikken onder mijn kin en groot fan was van Fashion tv. Dat was toen... Dit is nu. Opruimen dus.

We hebben allemaal iets in onze kledingkast waar we (veels te lang) aan gehecht zijn hoe slordig het inmiddels ook is. En ook hebben we iets waar het kaartje nog aan hangt maar te duur is om zomaar weg te gooien. En natuurlijk zitten er ook vale kledingstukken tussen, kleding met vlekken en zwangerschapskleding (voor de jongere moeders onder ons)... 

Maar soms is het weggooien van dit soort kledingstukken precies wat je nodig hebt! Gooi alles weg wat je niet meer draagt, wat je niet zou moeten dragen en wat zijn tijd gehad heeft. Het geeft niet alleen ruimte in je kledingkast maar ook in je hoofd! Het zorgt dat je verder kijkt dan dat ene topje die je zo vaak draagt en dat je garderobe er weer fris en fruitig uitziet en je je beter zal voelen!!

En vergeet je ondergoedla niet!! Je goed voelen begint bij je ondergoed!! Gooi al je vale en niet lekker zittende lingerie weg! Ren naar de uitverkoop van de Hunkermoller en koop je sexy! Sokken met gaten? Stoppen? Leven we in de 20ste eeuw? Nee! Hup, weggooien en gewoon nieuwe halen. 

Door aan mijn upcoming grote schoonmaak te denken voel ik mij al bevrijd en mooier! 

XOXO

Johanna 

Ps. Op Groupon kan je nu Hunkemöller waardebonnen kopen met 51% korting! En het mag in combinatie met je spaarpunten en sale! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten